- Jan Van den Bossche
- 14 Jun 2018
- Luistertijd: 12 minuten
Podcast over Lessons in Love and Violence
Beluister de podcast over Lessons in Love and Violence van George Benjamin.
Jan Van den Bossche vertelt over de bijzondere samenwerking tussen Michael Crimp en George Benjamin, het verhaal dat gebaseerd is op het leven van de Engelse koning Edward II en welke ‘lessen’ er in de opera zijn verwerkt.

Podcast
door Jan Van den Bossche
Bezoek de inleiding
Drie kwartier voorafgaand aan iedere voorstelling is er een inleiding. Zo krijgt u meer achtergrondinformatie over de productie die u gaat zien. De inleidingen van Nationale Opera & Ballet zijn in het Nederlands en zijn gratis toegankelijk op vertoon van een geldig plaatsbewijs voor de voorstelling van die dag. De inleidingen worden gegeven in de Odeonzaal van Nationale Opera & Ballet.
Ook interessant

- Leestijd: 6 minuten
Barbara Hannigan: zangeres, actrice en dirigent
De Canadese Barbara Hannigan is een veelzijdig muzikant: ze verdeelt haar tijd gelijkmatig tussen het zingen en het dirigeren. Ze zingt de vrouwelijke hoofdrol in de nieuwe opera van componist George Benjamin, Lesson in Love and Violence. Een sterk interview waarin naast Hannigans eigen veelzijdigheid ook de artistieke samenwerking met George Benjamin aan bod komt.
- Opera
- Longread

- Kijktijd: 2 minuten
Hoe moet je naar opera luisteren?
Veel mensen zien opera als een onrealistische theatervorm. De werkelijkheid wordt inderdaad anders weergegeven in opera. Hoeveel kan het ons iets over ons eigen leven vertellen?
- Opera
- Video

- Leestijd: 8 minuten
Een partituur als een spoorboekje
Klaus Bertisch spreekt met Tobias Kratzer, de jonge Duitse regisseur die Les Contes d’Hoffmann in een geheel nieuwe versie ten tonele brengt. Een heerlijk diepgravend interview over de achtergrond, inhoudelijke keuzes en de partituur van de opera. "Je moet het idee laten varen dat je kunt teruggrijpen op een ‘oerversie’ van het stuk."
- Opera
- Longread

- Kijktijd: 3 minuten
Het leven van een operazanger
Hoe is het om vier tot negen maanden per jaar van huis te zijn om op de grootste opera podia van de wereld op te mogen treden?
- Opera
- Video