Cultuurmarketing

Twee medewerkers van Nationale Opera & Ballet genomineerd voor Cultuurmarketing Young Talent Award 2021

19 mei 2021

Vol trots verkondigen wij dat dit jaar niet één, maar twee medewerkers van Nationale Opera & Ballet zijn genomineerd voor de Cultuurmarketing Young Talent Award. Content marketeer Nitchka Wefers Bettink en fundraising strategist Just van der Horn van den Bos dingen beiden mee naar deze prijs, die wordt uitgereikt aan een jonge professional (van 30 jaar of jonger) die met een vernieuwende aanpak resultaat heeft geboekt binnen zijn of haar organisatie. Op dinsdagmiddag 15 juni presenteren de genomineerden hun projecten tijdens de online uitreiking van de Cultuurmarketing Awards 2021. De vakjury van de Young Talent Award bestaat dit jaar uit Melanie Bosveld (voorzitter), Adelinde Bennaars en Sana Sellami.

 

Online balletlessen en NO&B cadeaukaart

Wefers Bettink en Van der Horn van den Bos werden respectievelijk genomineerd voor de productie van een serie online balletlessen met artistiek coördinator van de Junior Company Ernst Meisner, en de ontwikkeling van de Nationale Opera & Ballet cadeaukaart.

Wefers Bettink: “Toen Nationale Opera & Ballet in maart 2020 moest sluiten ontstond het idee om drie keer per week online balletlessen aan te bieden voor volgers, zodat zij vanuit hun woonkamer direct mee konden doen. De lessen werden gegeven door Ernst Meisner, artistiek coördinator van de Junior Company van Het Nationale Ballet, en begeleid door pianist Rex Lobo. Twee keer per week vond een YouTube première van een les plaats en één keer per week konden Facebookvolgers live meedoen met een balletles, waaraan alle dansers van Het Nationale Ballet ook deelnamen.”

Van der Horn van den Bos: “De Nationale Opera & Ballet cadeaukaart is het antwoord op de vraag hoe Nationale Opera & Ballet het beste om kon gaan met de openstaande tegoeden van kaartkopers die het gevolg waren van de door de coronapandemie gedwongen afgelasting van vele voorstellingen. Hierbij werd gezocht naar de balans tussen de wensen van bezoekers en de belangen van de organisatie. Na meerdere brainstormsessies is de cadeaukaart ontwikkeld, waarbij een zo hoog mogelijke customer convenience en customer experience het uitgangspunt was.”

 

Cultuurmarketing Awards

Cultuurmarketing is de community van vakgenoten die publiek verbinden met kunst, cultuur en erfgoed. Elk jaar organiseert deze community de Cultuurmarketing Awards, waarbij prijzen worden uitgereikt voor de beste marketingcases in de cultuursector. Deze editie worden er door de vakjury persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers en jonge marketingtalenten die het afgelopen jaar voor innovatie in hun organisatie hebben gezorgd.

Meer lezen over de Cultuurmarketing Awards kan via deze link.